+ Reageer op onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 16 van 16

Onderwerp: [Vialand] 2013

Standaard [Vialand] 2013

Ik ben niet zeker in welk forumdeel dit moet aangezien Istanbul in 2 continenten ligt...

In ieder geval, ik las net op www.rcdb.com dat Vialand, een park waar ik nog nooit van gehoord heb, zijn eerste twee coasters gaat openen in 2013. Als ik zulke berichten lees denk ik steeds spontaan aan een big apple vergezeld door een spinning wild mouse van Reverchon, maar dit lijkt intressanter te worden: beide banen komen uit Zwitserland. Een familibaan van Intamin, en een launchcoaster met tophat van dezelfde constructeur. Veel meer info is er nog niet maar mijn intresse is alvast gewekt...

Statistieken launch coaster:
    hoogte: 50 meter
    snelheid: 110 km/u

Hopelijk verschijnen er vlug foto's, iemand een idee van een gelijkaardige Intaminbaan?

edit: alvast een mooie afbeelding:

"Nieuwe attractie in 2013 te Slagharen: Parking d'ride"- bertvdb
    Check onze mega boeiende parkgids!

Standaard Re: [Vialand] 2013

Xcellerator in Knots misschien? Lijkt me een superuitbreiding!

Nochtans lijkt het op de poster alsof de andere baan een vekoma slc of boomerang is!

Citaat Origineel gepost door Desperado Bekijk post
    Nochtans lijkt het op de poster alsof de andere baan een vekoma slc of boomerang is!
    Ziet er inderdaad zo uit, maar concept arts zijn vaak genoeg niet waarheidsgetrouw .

@Coureurke: Zou kunnen. Ik had ergens gelezen dat deze gekopieerd ging worden, maar kan me niet herinneren waar.

Nog nooit van gehoord... Ziet er wel goed uit. Intamin launch ziet er al vet uit. 110 kilometer per uur is niet niks
    Megacoasters.nl Work in progress.

http://www.vialand.com.tr/assets/img...er_Costler.jpg

Om de een of andere reden denk ik dat deze layout best waarheidsgetrouw is. De coaster doet me sterk denken aan een extreem verlengde Xcelerator. En I lol'd bij ''Roller Costler"

andere concepts van attracties in het park:

http://www.vialand.com.tr/assets/img...r/big/Kale.jpg
    ingang?

http://www.vialand.com.tr/assets/img.../King_Kong.jpg
    geen idee wat dit moet gaan voorstellen

http://www.vialand.com.tr/assets/img...Rapid_Ride.jpg
    een rapid

http://www.vialand.com.tr/assets/img..._Dark_Ride.jpg
    darkride

Op bovenstaande concept zie je ook vanachter een coaster die me een big apple lijkt te zijn. Ook vreemd is het gigantische draakvormige bouwwerk dat er naast het gebouw ligt, aan de omgeving te zien zou ik zeggen dat dit een tunnel voor de spillwater word?

http://www.vialand.com.tr/assets/img...iyet_Plani.jpg
    Parkplan, hier zie je de 3de coaster (waarschijnlijk Intamin familycoaster) opstaan, maar de big apple is verdwenen

intressant stukje tekst, gevonden op de site:

" it will also house main units such as the Roller Coaster, a latest-technology unit that reaches over 110 kilometers in 3 seconds; Rapid Ride where an entire family will experience rafting in fast-flowing streams; Splash Coaster, a unit that combines natural waterfalls with the excitement of the roller coaster; and the Family Coaster, a unit that anyone who loves roller coasters or is prepared to love roller coasters can ride. There's no doubt that Istanbul is a city worthy of everything that's world-class."

Kort samengevat: behalve van 2 coasters word er hier ook gesproken over een splash coaster, ik vermoed dat dit een Intamin zoals Fuga D'atlantide word...

Vreemd is wel dat ik niet direct bouwfoto's op de site terugvind. Wel enkele zeer vage stukjes tekst...

"Turkey’s First Roller Coaster on the Way
    Designed with the latest technology and with speeds of over 110km/sec, Europe’s favorite Roller Coaster will take its place as only one of the many entertainment units in Vialand. Istanbul residents will now get to have the excitement-filled Roller Coaster experience firsthand in their own city. "

Akkoord dat het de eerste coaster van betekenis is in Turkije, maar het meteen de "favoriete" coaster van europa noemen vind ik maar heel vaag...

Ach, het is in ieder geval eeen project dat mijn intresse heeft gewekt en mijn wel het bezoeken waard lijkt...

edit: dan toch één constructiefoto gevonden, voor mij genoeg bewijs dat het park er effectief komt:
    http://www.thethemeparkguy.com/board/vialand/

Dit park komt er zeker en vast Met 2 mooie darkrides, waarvan de bouw toch al aardig van begint op te schieten
    Ik ben enkel verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat U begrijpt

Alweer een nieuwe concept art verschenen:

Het lijkt me om dit model te gaan:

http://www.intaminworldwide.com/amus...E/Default.aspx

30 meter hoog en 80 km/u, zijn geen slechte statistieken! Ik ben benieuwd of het park in april daadwerkelijk opengaat!

Ligt het nu aan mij of lijkt dit park maar aan de kleine kant te zijn? Ik weet niet, ik zou er de eerste x-aantal jaar niet komen, buiten de twee Intamins zijn er niet echt attracties die mij geheel naar daar lokken .
    Life is like a Rollercoaster...

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Ligt het nu aan mij of lijkt dit park maar aan de kleine kant te zijn? Ik weet niet, ik zou er de eerste x-aantal jaar niet komen, buiten de twee Intamins zijn er niet echt attracties die mij geheel naar daar lokken .
    Klein bwa, het aanbod zal niet het grootste zijn maar toch volledig? (familycoaster, thrillcoaster, thrillride, darkrides, splash, rapid...). Ik ga in ieder geval eens loeren voor goedkope vluchten richting Istanbul, zeker als het park in november/maart ook open zal zijn...

11. Standaard Re: [Vialand] 2013

En Istanbul op zich is, ook al ben ik geen bijzondere fan van de Byzantijnse stijl, al de moeite waard om eens naar daar te trekken? Beetje cultuur en pretparken combineren e mannekes

Citaat Origineel gepost door ArneV Bekijk post
    En Istanbul op zich is, ook al ben ik geen bijzondere fan van de Byzantijnse stijl, al de moeite waard om eens naar daar te trekken? Beetje cultuur en pretparken combineren e mannekes
    Zin om mee te gaan ? één dagje Vialand, één dagje cultuur en één dagje creditgehoer (in Istanbul staan taloze piepkleine parkjes).

Citaat Origineel gepost door ignace Bekijk post
    Zin om mee te gaan ? één dagje Vialand, één dagje cultuur en één dagje creditgehoer (in Istanbul staan taloze piepkleine parkjes).
    1 dag Istanbul maar ? Daar heb je wel wat meer dagen voor nodig om de stad deftig te verkennen .

Maar on topic. Ik denk dat dit park niet met pasen afgeraakt, lijkt mij vrij onmogelijk.

http://www.vialand.com.tr/discover/e...ent-rides.aspx

Het park gaat open op 23 april en heeft toch wel enkele topattracties als je het mij vraagt.
    Benieuwd of ze het af krijgen.

Let ook eens op die tekening van 'Small World', lijkt zo uit Parijs te komen!
    Proud member of Rollercoasterfriends!

Steun hun werking en word lid van de Rollercoaster Friends!!

15. 09-04-2013 11:31

Reden
    dubbel

16. Standaard Re: [Vialand] 2013

Wanneer gaan we? Al is die Intamin maar half zo goed als iSpeed (waar ze de foto van gebruiken) dan is het al de moeite waard om te gaan. Best een leuk projectje!

Het park is by far nog niet af, dus ik verwacht geen opening 23 april. Ook zo het winkelcentrum belangen nog niet af zijn dus de opening zal zeker en vast later worden...

Thanks to Themeparkreview.com!

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels