+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 34

Onderwerp: [TR] Eerste keer Europa-Park

W00t [TR] Eerste keer Europa-Park

Van zaterdag 28 april tot maandag 1 mei brachten we onze dagen eindelijk door in Europa-Park. Eindelijk, want we waren nog nooit naar Europa's grootste pretpark afgezakt. We zijn nog niet zo heel veel jaren bezig met pretparken. Daardoor was er nog zoveel in de omgeving te ontdekken en aangezien Europa-Park toch niet van plan is te verhuizen had het park niet meteen prioriteit .

We zijn er!

Eerst hebben we natuurlijk ons abonnement opgehaald, dat verliep echter niet zonder slag of stoot. Aan het onthaal (waar je normaal je abonnement laat aanmaken) stuurden ze ons naar een kassa waar we moesten betalen. Uiteindelijk kregen we een bonnetje waarmee we in het Franse themagebied ons abonnement konden laten aanmaken. De vriendelijke mevrouw die ons abonnement moest aanmaken sprak echter slechts een paar woorden Engels, en wij slechts een paar woorden Duits. Hierdoor vond ik het toch een vrij omslachtige procedure, maar we zijn erdoor geraakt :-).

Vanuit Euro-Tower leek het park vrij klein.

Deze keer ga ik mijn verslag niet te uitgebreid maken. Europa-Park heeft net iets teveel attracties om alles individueel te bespreken .

De achtbanen

Europa-Park heeft een hele hoop achtbanen, zeker voor een Europees park. Behalve Blue Fire zijn zo goed als alle achtbanen zijn erg familievriendelijk in mijn ogen. Silver Star is best wel hoog maar kan een baan als Expedition GeForce of zelfs Goliath in mijn ogen niet evenaren, van mij mag het toch net iets wilder.

Leuke familieachtbaan!

Ook het vermelden waard zijn Alpenexpress, Eurosat en Matterhorn-Blitz. Alpenexpress is niet enorm lang maar de baan is mooi gelegen en de grot met geureffecten is geweldig. Eurosat is zo bizar dat hij weer geweldig wordt en Matterhorn-Blitz is net als Alpenexpress erg mooi gelegen tussen het groen met een leuk thema.

Eurosat by night.

Pegasus, Euromir, Schweizer Bobbahn en Wodan zijn dan weer de teleurstelling van de trip. Pegasus is wel leuk voor een kinderachtbaan maar het thema stelt echt niet voor vergeleken met de rest van het park. Euromir is behalve enorm lelijk, vooral dat ruimtestation, ook bijzonder slecht. De gondels spinnen amper en de baan is vrijwel niet genietbaar. Schweizer Bobbahn vond ik al slecht vooraleer ik hem deed, ik krijg steeds hoofdpijn van Mack Bobsleds. Maar de baan is wel alweer mooi ingeplant! En inderdaad, ook Wodan was een teleurstelling. Geen enkele wachtrij van een houten achtbaan komt in de buurt van die van Wodan maar de baan is gewoon veel te kort en geeft niet bijzonder veel air time.

Wodan kon de verwachtingen niet inlossen.

De waterattracties

Ook waterattracties zijn in grote getale aanwezig in Europa-Park. De minst bijzonder is de Tiroler Wildwasserbahn log flume. Hij is wel mooi ingeplant en gaat door de grot van Alpenexpress maar geeft voor de rest geen bijzondere rit weg. Het station van Poseidon is het mooiste van ze allemaal maar het achtbaangedeelte vind ik dan weer niet bijzonder veel toevoegen. Na Poseidon gedaan te hebben is Atlantica eigenlijk min of meer overbodig, ook de omgeving en het thema van Atlantica moet in mijn ogen onderdoen voor de mooie Poseidon.

Oh nee, water!?!

Fjord Rafting is een leuke rapid river waar je behoorlijk nat in kan worden. De boten gaan niet bijster snel door de baan maar de mooie omgeving en leuke effecten maken veel goed. Vergelijkbaar met de rapid in Heide-Park vind ik.

Nog meer water .

De nieuwste waterattractie is de splash battle Whale Adventures. Ik ben niet zo'n fan van dit soort attracties, ze horen in mijn ogen eerder thuis in een waterpark. Niemand kan echter ontkennen dat dit één van de mooiste splash battles is die er zijn.

Niet leuk, wel mooi .

De dark rides

We beginnen eraan te wennen, behalve een hele reeks achtbanen en waterattracties heeft Europa-Park ook heel wat dark rides. Abenteuer Atlantis is een erg leuke en mooie shooter waarvan meerdere er eentje mogen hebben! Iets verder in Griekenland ligt ook de mad house Fluch der Kassandra. De rit opzich vond ik niet verkeerd maar het totaalplaatje is niets vergeleken met welke andere mad house dan ook.

In Italië ligt Geisterschloss, een mooie dark ride die ons natuurlijk deed denken aan Phantom Manor. Europa-Park moet hier toch zijn concurrent in laten voorgaan. Phantom Manor is toch net iets sfeervoller. Ook Piccolo Mondo ligt in Italië. Ik begreep niet meteen waarover de dark ride ging maar achteraf bleek dat er niet echt een verhaal aan vasthangt . Leuke dark ride maar een beetje kort.

Sfeervol Italië!

Piraten in Batavia is zonder twijfel de mooiste dark ride in Europa-Park! Ik denk zelfs dat het één van mijn favoriete dark rides is die ik ooit gedaan heb. Er is zo ontzettend veel te zien dat ik er maar geen genoeg van kreeg .

Jack is ook van de partij .

Ook Rusland heeft met Schlittenfahrt zijn eigen dark ride, al stelt deze bitter weinig voor. Ik begreep het verhaal wel maar echt intressant en mooi vond ik het toch niet. Ook Universum der Energie was één van de mindere dark rides, een hele reeks dino's die er levensecht uitzagen (not!).

De sensatie!

De shows

We hebben een aantal shows gezien maar ik heb geen idee van hoe ze allemaal heetten. De 'vogelshow' in Italië was gewoon ontzettend bizar. Wij dachten eigenlijk dat het een echte vogelshow was maar in de plaats daarvan kregen we een vreemde en ouwbollige animatronicshow.

Als je dit ziet, draai je om!

De ijsshow was leuk, amusant en kon me de hele tijd boeien, iets waar de Spaanse arenashow helemaal niet in slaagde. Ik denk dat ik gewoon meer actie verwacht had van deze show en daarenboven geloofde ik het gewoon niet.

Leuke vooorshow van de ijsshow.

Geen echte show maar de nieuwe 3D-film vond ik wel geweldig. De 3D-effecten vlogen wel niet meteen van het scherm maar de film was gewoon erg leuk, ook makkelijk te begrijpen voor anderstaligen. De leukeste 3D-film die ik al gezien heb.

Vreemde ingang naar de 3D-film.

Conclusie

Ik heb geen zin om alle flat rides en ieder detail te gaan bespreken maar over het algemeen vond ik het park ronduit geweldig. Vooral als ik naar prijs-kwaliteit kijk is Europa-Park gewoon top. Niet alles is tot in de puntjes gethematiseerd en het park heeft bitter weinig thrill rides maar dat doet er in dit geval niet toe. Een park moet mij een hele dag kunnen entertainen en daar slaagt Europa-Park meerdere dagen na elkaar in. Op attractiegebied weet Disneyland Park mij bijvoorbeeld maximaal een dag bezig te houden. Dat Europa-Park iets minder op details let is bijzaak, ik vind het namelijk een geweldig mooi park. Sommige dingen zijn echter redelijk verouderd, maar voor anderen zal dat wellicht nostalgische gevoelens opwekken. Oh ja ook dit nog, het sprookjesbos stelt werkelijk niets voor wanneer je de Efteling gewoon bent .

Europa-Park... tot gauw!

Toz ziens!

Alle foto's zijn de vinden op: http://www.parkspot.eu/nl/?cat=314
    Bekijk mijn nieuwste on-ride video van Silver Star in Europa Park!

Standaard Re: [TR] Eerste keer Europa-Park

Je moet Euromir eens 5 keer op een dag doen, enkele dagen achter elkaar, en dan nog eens bedenken wat je van de baan vind. (niet dat ik dit heb gedaan, maar het helpt naar het schijnt wel ).

Poseidon zijn coastergedeelte vind ik nu persoonlijk absoluut geweldig, en ook de dinodarkride kan me bekoren! Wodan vond ik ook een leuke baan, maar net niet zo leuk als je zou verwachten. Was het druk eigenlijk?
    "Nieuwe attractie in 2013 te Slagharen: Parking d'ride"- bertvdb
    Check onze mega boeiende parkgids!

Citaat Origineel gepost door ignace Bekijk post
    Je moet Euromir eens 5 keer op een dag doen, enkele dagen achter elkaar, en dan nog eens bedenken wat je van de baan vind. (niet dat ik dit heb gedaan, maar het helpt naar het schijnt wel ).

Poseidon zijn coastergedeelte vind ik nu persoonlijk absoluut geweldig, en ook de dinodarkride kan me bekoren! Wodan vond ik ook een leuke baan, maar net niet zo leuk als je zou verwachten. Was het druk eigenlijk?
    We hebben Euromir enkele keren gedaan en het enige wat ik kan zeggen is dat ik die baan gewoon haat .

Zaterdag en zondag was het vrij rustig maar maandag en dinsdag was het ontzettend druk. Vooral maandag hebben we niet veel meer kunnen doen dan enkele shows en een handvol attracties.

Bedankt voor het TR! Ook mooie foto's. Het TR is mooi gecombineerd met plus en min punten. Ik kijk zelf ook enorm uit naar mijn eerste keer EP. En een vraag die ik vaak stel bij een TR van EP: vind je Wodan beter dan Troy?
    Megacoasters.nl Work in progress.

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    Bedankt voor het TR! Ook mooie foto's. Het TR is mooi gecombineerd met plus en min punten. Ik kijk zelf ook enorm uit naar mijn eerste keer EP. En een vraag die ik vaak stel bij een TR van EP: vind je Wodan beter dan Troy?
    De wachtrij van Wodan is veel mooier maar de omgeving voor Troy is anders ook geweldig mooi. Over de baan zelf... Troy laat Wodan in mijn ogen toch ver achter zich. Troy is veel vinniger, heeft meer air time, een betere first drop en Wodan valt soms een beetje stil vind ik.

hey Hansuh,

Over da abonnement, Normaal gezien word jij naar binnengeleid, in een bureautje waar jij moet betalen. Mssn was er een slecht moment ofzo

Euromir weet jij te aanvaarden, nadat jij die een paar keer gedaan hebt.

Bedankt voor dit TR-verslag
    next year (2013): Hansa park, Heide park, PHL, movie Park, EP, Toverland, Efteling, WH, WB, BJL,...

Citaat Origineel gepost door Zeuske83 Bekijk post
    hey Hansuh,

Over da abonnement, Normaal gezien word jij naar binnengeleid, in een bureautje waar jij moet betalen. Mssn was er een slecht moment ofzo

Euromir weet jij te aanvaarden, nadat jij die een paar keer gedaan hebt.

Bedankt voor dit TR-verslag
    Geen idee, maar het verliep allemaal erg vreemd. Zeker voor iemand die de taal niet volledig machtig is.

Is Euromir dan zo geliefd bij iedereen ? Ik zal ze volgende keer nog een kans geven dan .

Bij mij toch... Vind hem beter dan de eurosat...

en wat vond jij van BF(Blue Fire)

Heb jij de Silver Star vooraan gedaan? Das echt een beest( vind ik).
    next year (2013): Hansa park, Heide park, PHL, movie Park, EP, Toverland, Efteling, WH, WB, BJL,...

Ik vind juist de drop van wodan, leuker dan troy. Euro-mir vond ik wel leuk, maar ook niet super. Ik kan je mening hier best wel in vinden,
    alleen vind ik je uitspraak over Atlantica best wel gek. Waarom zou een attractie overbodig zijn omdat er al reeds een watercoaster staat?
    En het thema van Atlantica vind ik juist veel beter dan poseidon, maar dat is natuurlijk iedereen zijn smaak.

10. Standaard Re: [TR] Eerste keer Europa-Park

Ik ben mijn abonnement nog niet gaan verlengen, maar tijdens mijn bezoek op de openingsdag viel me het nieuwe bureau aan de panoramatoren me op. Bedankt voor deze info Hanskuh, en bedankt om je knappe foto´s met ons te delen.

Euromir is nu echt wel eenmaal een baan die je leert waarderen na een aantal ritten een paar keer, dit over een gespreide tijd. Ik weet het, in het begin is de baan gewoon absurt en spinnen doet hij amper, toch in het spannend gedeelte. Dit is voornamelijke omdat het, niet zoals een Mauer, een gecontroleerde spinner is. Op zich leer je dit aanvaarden na een tijd. Eerste rit haatte ik deze baan ookn, maar nu vind ik het één van de must do's gezien het fungehalte zo hoog ligt!

Wodan, iedereen teleurgesteld precies, vreemd dat ik dan een van de weinige ben van niet. Ik vond deze baan prachtig in alle opzichten. Van wachtrij tot baan schitterend. Oké, hij mocht wat langer, maar wat EP heeft gedaan met dat minilapje grond dat er nog over was vind ik alvast een bravo waard. Voor mij verslaagt hij met gemak JEDD gezien deze banen het puur van het racen moeten hebben, anders was de baan helemaal niets (reminder 'lang' saai gaap stuk op het einde waarvan ik het nut niet van inzie). Wodan zijn first drop vind ik vele beter dan die van Troy + dat de tunnel een extra effect geeft (aanrader is backseat, dan haal je er alles uit). De rit is misschien wat tammer Troy, maar daarom niet slechter (vind ik persoonlijk). Enige wat ze misschien hadden moeten aanpassen is de heuvel na de Fly-throught (of hoe je het schrijft). Deze is net dat tikkeltje te hoog gemaakt waardoor Wodan sterk vertraagd en het laatste gedeelte zijn pit verliest.
    Ik heb mijn broer (absoluut geen parkenkenner) voor de eerste maal naar het park gestuurt in plaats van zijn jaarlijks bezoek aan Disney met zijn gezin. Ik ben benieuwd wat het zal geven van een niet parken kenner .

Bedank voor je Tr!
    Life is like a Rollercoaster...

ik ben ook een Wodanfan. Anders dan Troy blijft zijn snelheid vrijwel constant dat geeft inderdaad wat minder airtimegevoel maar die constante in de snelheid geeft ook wel een kick, zeker als je dit dan nog is doet in een stevige regenvlaag. De eerste drop van Wodan vind ik ook iets meer pit hebben dan Troy en het hele thema op zich is voor mij bij Wodan ook beter aangebracht bij Troy is dat knap maar minder uitgebreid.
    Wat euromir betreft is er voor mij maar 1 minpunt en dat is de rem op het einde voor de rest geniet ik van die baan en van het thema aldaar.
    80 Coasters in 4 landen (B, D, NL, FR)

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    Ik vind juist de drop van wodan, leuker dan troy. Euro-mir vond ik wel leuk, maar ook niet super. Ik kan je mening hier best wel in vinden,
    alleen vind ik je uitspraak over Atlantica best wel gek. Waarom zou een attractie overbodig zijn omdat er al reeds een watercoaster staat?
    En het thema van Atlantica vind ik juist veel beter dan poseidon, maar dat is natuurlijk iedereen zijn smaak.
    Atlantica voegt nu toch niet zo heel erg veel toe aan het park, wetende dat iets verder de in mijn ogen leukere Poseidon staat.

Bij mij toch... Vind hem beter dan de eurosat...

en wat vond jij van BF(Blue Fire)

Heb jij de Silver Star vooraan gedaan? Das echt een beest( vind ik).
    Blue Fire is wellicht de beste baan van het park en één van de betere gelanceerde looping-achtbanen. Alleen de lancering is tamelijk tam, maar hierdoor past ook deze baan alweer in het familiale plaatje van EP.

Silver Star heb ik ook vooraan gedaan ja maar toch hou ik liever van de wildere Intamin Mega Coasters .

Ik vind de launch van BF vele malen sterker dan die van Anubis, maar de verklaring is allicht omdat Anubis snel went... Na een paar honderd ritjes .

Intamin Megacoasters vind ik ook vele leuker! Wodan zijn first drop verslaagt die van Troy (ik vind Troy beter dan Wodan, maar totaal airtimeloos). Ik ken eigenlijk geen spinner waarbij ik het spinnen echt een meerwaarde vind (zelfs niet de Winja's of Spinning Racer), behalve Reverchon muizen .

Ik ken eigenlijk geen spinner waarbij ik het spinnen echt een meerwaarde vind
    Twistrix

Ik vind de launch van BF vele malen sterker dan die van Anubis, maar de verklaring is allicht omdat Anubis snel went... Na een paar honderd ritjes .

Intamin Megacoasters vind ik ook vele leuker! Wodan zijn first drop verslaagt die van Troy (ik vind Troy beter dan Wodan, maar totaal airtimeloos). Ik ken eigenlijk geen spinner waarbij ik het spinnen echt een meerwaarde vind (zelfs niet de Winja's of Spinning Racer), behalve Reverchon muizen .
    Ok, ieder zijn mening . Geef mij de launch van Furius Baco dan maar .

Ik vind de drop van Troy beter door de draai erin en hij is volgens mij ook stijler.

Er zijn spinning coasters waar het spinnen echt wel een meerwaarde is. Een versie van Reverchon hoeft voor mij dan weer niet .

In feite staan er in EP geen echte toppers (op Geisterschloss na dan ) en na een bezoek of 7 per jaar valt het meer en meer op dat ik nog steeds een hoopje extremere attracties mis. Blue fire is in feite geen topper in mijn ogen maar een uitgerekte looping coaster met een erg langdradige lancering die eerst 100 meter moet afleggen om meteen daarna stil te vallen voor de loop. traag, snel, traag... dan vind ik een launch van Gerstlauer toch wel wat meer waard ondanks hun banen niet zo indrukwekkend ogen maar de intensiteit is een wereld van verschil. De aanbidding van Blue fire heeft volgens mij vooral te maken met de naam van het park net als Space mountain destijds in Disneyland. EP mist echt een extreme attractie want alle attracties zijn zoals in BJL het net niet. De aankleding van BF en vooral SiSta beneden alles, net alsof jongeren geen oog hebben voor decor.

Het Marchenwald is een project die vorig jaar het levenslicht zag. Deze marchenwald stond er al voor Europa park deze grond opkocht in 1975 en was eigendom van Rust. Vanaf vorig jaar heeft EP glorie willen herstellen die het begin van EP wil voorstellen en een bos van enkele hectare groot die al meer dan 50 jaar de kans heeft gehad om uit te groeien naar wat we vandaag zien. EP ziet het Marchenwalt als een extra op je weg tussen Oostenrijk en Engeland. Efteling ziet nu net haar bezoekers komen vanwege het sprookjesbos. En als ik de geruchten mag geloven zal EP de komende jaren nog veel werk investeren in het Marchenwald waaronder alweer een darkride maar waar die gaat komen weet ik niet, de plaats is nogal klein.

Bedankt voor je TR Hans.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

Citaat Origineel gepost door pompoen Bekijk post
    Bedankt voor je TR Hans.
    Graag gedaan .

Ik dacht dat jij zo in de wolken was van EP . Het station van Silver Star staat inderdaad in groot contrast met de rest van het park en past helemaal niet in het Franse themagebied. De thematisering rond Blue Fire vind ik wel leuk, enkel het gebouw van Gazprom past niet echt bij de rest.

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    Twistrix
    Ja, die was ik nog vergeten.

@Pompoen: Zeggen dat mensen BF enkel erg goed vinden omdat hij in EP staat is nogal grof, alsof we die mening niet mogen hebben. Geen flauw idee wat jij in Gerstlauer ziet, maar wees gerust, deze zomer ga ik zelf naar Hansa Park om het eens te beleven, net als Anubis zijn broertje Lynet .

EP heeft een verschrikkelijk goed aanbod. Als park hoef je toch niet per sé een echte topper te hebben? Efteling is sinds jaar en dag al het populairste park van Nederland en hebben ze daar dan ook 1 of meerdere uitschieters? Nee. Het is leuk voor de fans om een uitblinker te hebben, maar volgens mij heeft EP daar niet echt behoefte aan

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels