Pagina 2 van 16 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 12 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 308

Onderwerp: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

1. Standaard

Bron: DVHfreak op de vijf zintuigen (klik).
    Luister elke maandagochtend naar een nieuwe aflevering van www.pretparkland.be!

2. Standaard

Ongelooflijk hoe de Efteling het blijft doen! M'n grootste respect krijgt dit park: een goeie omzet draaien en het jaar erop direct weer investeren in één of meerdere nieuwigheden. Als "alleenstaand" park lijkt me dat in eerste instantie niet echt evident, maar blijkbaar kán het wel!

3. Standaard

Natuurlijk.. als je maar een keer per 5 jaar iets nieuw zet :-)
    kennis is voor iedereen - http://www.wikipedia.be Rollercoasterfriends, draag jullie steentje bij en help wikipedia groeien! - http://www.coastercounter.com/ymmas
    ----------------------------------------------------

4. Standaard

Citaat Origineel gepost door ymmas Bekijk post
    Natuurlijk.. als je maar een keer per 5 jaar iets nieuw zet :-)
    Om de 5 jaar iets bouwen? Dat kan je van de Efteling nu wel niet echt zeggen de laatste jaren.
    Begin dit jaar is het bosrijk opengegaan, een serieuze investering. Dit jaar opent dan ook nog Joris en de Draak en volgend jaar opent het Ravelijn. Het jaar daarna opent dan de darkride. Dat zijn dus 3 jaar op rij serieus grote investeringen...

Het is inderdaad goed dat ze het gebied van de brink aanpakken (mocht het daar komen te staan), dat past naar mijn mening niet echt in het park. En ik ben nog altijd niet echt te vinden voor een Pardoes-darkride. Ok, je kan meer vrijheid op, maar het verhaal is minder gekend of spreekt minder aan (want piraten, spoken/geesten, mummies, iets anders 'spannend') spreekt iedereen aan, iets wat Pardoes minder heeft. En ik vrees nog altijd voor de capaciteit, zeker als het een interactief gebeuren gaat worden. Je kan die inderdaad omhoog krijgen (bv Buzz), maar dat gaat dan wel ten koste van de sfeer, iets wat je minder hebt bij afzonderlijke karretjes (bv CoT)

Ochja, eens meer info zal alles wel duidelijk worden.
    Always look at the bright side of life!

5. Standaard

Wat ik me geregeld afvraag:
    Als een park 42,5 miljoen euro spendeert aan een darkride, waarom dan geen 15 miljoen euro van dat budget aftrekken en er een topcoaster bijzetten? Een darkride van 28 miljoen zal nog altijd zeer! indrukwekkend zijn, en een coaster van 15 miljoen hoort zonder twijfel meteen bij de wereldtop. En zoiets lijkt me veel makkelijker te promoten en brengt meer geld in het laatje.
    Ik bekijk het dus vooral vanuit het marketingstandpunt.

Het is niet mijn bedoeling over te komen als iemand die alleen! maar coasters in een park wilt. Totaal niet zelfs. Maar ik vind het wel gek dat een pretpark voor 'maar' een darkride 42,5 miljoen euro investeert. Tenzij het maar 15 miljoen euro is voor de darkride, en de andere 28 dienen ter opknapping van het plein ofzo.

Als dit te sterk offtopic is, mag deze post gerust afgesplitst/verwijderd worden.

6. Standaard

Ik vind dit een prachtige nieuwe attractie. Een mooie eyecather als je dat straatje afloopt. Efteling kennende zal dit weeral een erg mooie afwerking hebben.
    Ik vraag me wel af wat voor soort darkride men daar kan zetten. Het "verhaal" leent zich nu niet direct tot een Spidermancloon of Dinosaur. Mss dan eerder zoals Winnie The Pooh. Dat ligt eerder bij dit thema.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

7. Standaard

Wie weet een Harry Potter-kloon? (dream on?) wat kost die nieuwe ride in Universal Orlando?

8. Standaard

Op de pretparknieuwstwitter staan weer twee foto's. De ene is dezelfde als hierboven maar in goede kwaliteit, de andere is een soort van nieuwe map van de voltallige Efteling.

(Foto's zijn te groot om hier te plaatsen, dus druk gewoon op de url)

9. Standaard

Citaat Origineel gepost door iplf Bekijk post
    Wat ik me geregeld afvraag:
    Als een park 42,5 miljoen euro spendeert aan een darkride, waarom dan geen 15 miljoen euro van dat budget aftrekken en er een topcoaster bijzetten? Een darkride van 28 miljoen zal nog altijd zeer! indrukwekkend zijn, en een coaster van 15 miljoen hoort zonder twijfel meteen bij de wereldtop. En zoiets lijkt me veel makkelijker te promoten en brengt meer geld in het laatje.
    Ik bekijk het dus vooral vanuit het marketingstandpunt.

Het is niet mijn bedoeling over te komen als iemand die alleen! maar coasters in een park wilt. Totaal niet zelfs. Maar ik vind het wel gek dat een pretpark voor 'maar' een darkride 42,5 miljoen euro investeert. Tenzij het maar 15 miljoen euro is voor de darkride, en de andere 28 dienen ter opknapping van het plein ofzo.

Als dit te sterk offtopic is, mag deze post gerust afgesplitst/verwijderd worden.
    Omdat het de Efteling is... De Efteling is voor de gemiddelde Nederlander: Fata Morgana, Droomvlucht & De Python... En als je geluk hebt Carnaval Festival ook...
    De Efteling is een park dat met zijn darkrides enorm veel respect heeft geoogst bij fans & bezoekers, dus voor hen lijkt het mij WEL gemakkelijk te promoten...

Persoonlijk heb ik ook liever een darkride van superieure kwaliteit (hopelijk overstijgt hij die van Fata Morgana en Droomvlucht, al zijn dat ook al toppers!), dan een coaster. Temeer omdat ze dit jaar al 2 coasters zetten hé...
    * Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal*

10. Standaard

15 miljoen van het budget af trekken zou ik zeker ook niet doen.. De Efteling verdient gewoon een nieuwe topper als Fata Morgana, want de uitbreidingen van de laatste jaren zijn niet erg Eftelings..

Desondanks ben ik wel van mening dat de Efteling dringend wat extra thrill mag gebruiken.. Misschien voldoen ze daar al aan met J&D, maar dat betwijfel ik ten zeerste.. Een GOED park heeft gewoon een gebalanceerd aanbod van Kiddy-Rides, Family-Rides, Thrills, Shows & Entertainement en Theming nodig..

Zelf merk ik in mijn omgeving dat er de laatste tijd een behoorlijke verschuiving heeft plaats gevonden van Efteling naar Phantasialand.. Simpelweg omdat deze laatste een meer gevarieerd aanbod heeft (en ook merkbaarder uitbreidt de laatste tijd).. De afweging voor Efteling en PHL heeft in dit gebied niet veel met afstand te maken.. PHL is wel íetsje korterbij, maar daarvoor wel duurder qua inkom..

In de rest van Nederland (en ook het grootste deel van België) is er nauwelijks sprake van afweging.. immers is de Efteling vrijwel altijd het dichtsbijzijnde park.. de overige parken in NL of BE hebben nauwelijks iets van status. Walibi wordt vooral door jeugd bezocht, en de kleine parkjes vooral door kinderen of gezinnen met kleine kinderen.. doorgaans kun je daar dus niet echt van Familie-parken spreken..

Hoe dan ook ziet het gebouw van buiten er al tof uit.. heb budget belooft wat, enkel is het te hopen dat ze dit niet gaan steken in zinloze ride-systems die niet werken (DVH, DV). maar gewoon voor iets klassiekers (Tow-boat, car-ride), of in ieder geval bekends te gaan (Spiderman, Indy,...). Ik denk ook wel dat dit gebouw prima op de juiste plaats staat daar.. Nu hopen dat de binnenkant niet te veel verspilt wordt aan Q-area's, want zo enorm groot lijkt het me in de praktijk niet te worden.

11. Standaard

Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel investeert de komende jaren fors in de nieuwe attractie Hartenhof: het paleis van Symbolica, het rijk der fantasie. De nieuwe attractie kost 42,5 miljoen euro en gaat op 31 mei in 2012 open. Op die datum viert het attractiepark zijn 60-jarig bestaan. De Hartenhof wordt de grootste en duurste attractie in de geschiedenis van de Efteling, liet het attractiepark vandaag weten.

De nieuwe attractie, die in het hart van park zal verrijzen, krijgt hetzelfde niveau als de al bestaande darkrides Droomvlucht en Fata Morgana. Pardoes de Tovernar wordt de bekendste bewoner van het Hartenhof. Meer informatie wil de Efteling nog niet kwijt over de nieuwe attractie. (anp/ddh)

21/05/10 13u17 hln

12. Standaard

Ik vraag mij nu eigenlijk af of dit wel zo'n goede reklame is voor Efteling. Op zich is dit een schitterende toevoeging, daar zullen weinigen aan twijfelen.Maar hetgeen ik me nu afvraag is of mensen hun uitstapje naar Efteling niet zullen uitstellen?
    Op 3 jaar worden er 3 nieuwe attracties gezet: JedD, Ravelijn en nu het Hartenhof. Als men ff een jaartje wacht, krijgt men meer waar voor zijn geld.
    Of zie ik dit verkeerd?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Standaard

Goh, ik denk dat de meeste gewone bezoekers voorlopig het meest geïnteresseerd zijn in 'Joris en de Draak'. Misschien wordt het jaarlijkse bezoekje dus wel uitgesteld tot de zomer, maar men gaat volgens mij echt niet wachten tot het Hartenhof opent. En zoals ik net zei: de Efteling is voor velen een 'jaarlijks uitje' en bovendien is ook dit jaar de AH-actie weer erg succesvol. Hoewel ik het ook een erg vroege aankondiging vindt, denk ik dus niet dat de Efteling hiermee een slechte zet doet.

Integendeel zelfs: als men nu het park bezoekt, ziet men de bouwplaats van JedD en wil men dus binnenkort eens terugkomen om de attractie uit te testen. Dan zien bezoekers het Raveleijn groeien en uiteraard willen ze ook dat een keertje komen bekijken in 2011. Op dat moment zal men alweer een bouwput begonnen zijn voor Hartenhof, zodat men opnieuw aangesproken wordt om het jaar nadien terug te komen. Ongelooflijk hoe de Efteling na een lange en stille periode opeens tientallen miljoenen uitgeeft en zowat elk jaar een grote nieuwigheid presenteert, maar deze strategie gaat zichzelf hoe dan ook terugbetalen. Europa-Park en Phantasialand bewijzen dat constante verbetering loont en de Efteling doet dit tegenwoordig met attracties die qua omvang aan het ongelooflijke grenzen. Goed bezig daar in Kaatsheuvel !
    Check m'n recentste tripverslagen op Rollercoaster Traveller !

14. Standaard

Spannend, zoals enkele hier al gezegd hebben. Ik ga niet naar de efteling voor de thrill maar voor de sfeer. En wat sfeer betreft kom ik daar helemaal in met de prachtige darkrides. Dus wat mij betreft ben ik zeer blij met deze aankondiging en kijk ik al enorm uit naar de bouw.

15. Standaard

De uitgebreide concepten, het enorme budget en de vergelijking met eerdere succesnummers zoals Fata Morgana laten het beste vermoeden voor deze nieuwigheid. Ik ga dit topic bijgevolg met veel interesse volgen, want ik ben bijzonder benieuwd hoe de Efteling dit project verder gaat concretiseren.

Standaard

Je mag ook niet vergeten dat niet alleen hartenhof gebouwd word. De brink of hoe het ook juist noemt word ook grondig her aangepakt, Zoals je op de concept-arts ziet verschijnen er nog extra gebouwen langs de zijkant van het plein, Hopelijk komt hier een soort van eetgelegenheid, ergens hoop ik wel dat ze de bijliggende attractie's zoals Pagoda en Gondoletta ook in het nieuwe concept gaan trekken. Deze 2 attractie liggen vlak naast de nieuwe attractie en ik vindt persoonlijk dat deze 2 de minste uitstraling hebben in het park.

17. Standaard

Als je goed op de concept arts kijkt zie je dat er paraplu's op een terras staan,en aan hat gebouw zie je een man met een koksmuts dus ik denk wel dat er een eetgelegenheid zal komen.Zelf hoop ik dat de attractie niet zo word als canaval festival, zeker omdat de attractie over pardoes zal gaan, maar ik denk niet dat deze attractie zo als carnaval word vermits hij pakke meer kost.
    Efteling en Disney
    the bezzzzzzzzt

18. Standaard

Ik geloof eigenlijk maar zeer weinig van de kosten van 42,500.000 euro. Beseft de Efteling wel hoeveel dat precies is? En dat nochwel voor een themagebied met huisjes en mischien een attractie. Net als bij DVH denk ik dat de Efteling fel overdrijft met dat cijfer.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

19. Standaard

Je mag het me echt niet kwalijk nemen maar voel me nu ongelofelijk dom. Waar in de efteling komt die dan net te staan?

20. Standaard

Citaat Origineel gepost door epfan Bekijk post
    Je mag het me echt niet kwalijk nemen maar voel me nu ongelofelijk dom. Waar in de efteling komt die dan net te staan?
    Knal in het midden!

Bookmarks

Posting Regels