Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 201 tot 220 van 296

Onderwerp: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

1. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Ik vermoed dat het erg mooi wordt om te zien vanuit de Gondoletta's en de Stoomtrein.

Terug bij Symbolica.

Een randje bij het dak.

Rotsen aan de vijverkant.

Deze toren hangt over de rand.

Een gek geraamte bij de twee deuren.

Een dakkapel.

Symbolica krijgt een eigen schoorsteen, naar voorbeeld van het Disneyland Hotel!

Deze toren hangt ook over de rand.

Symbolica vanaf de Traptreintjes.

2. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Op de speelweide staan nu wat dingen, maar ze staan heel dicht bij het spoor, dus ze zijn slecht te zien.

Zicht vanuit de stoomtrein.

3. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Rotsen aan de achterkant. De steigers verdwijnen in de rotsen.

Op een aantal plekken ontbreekt de ribbelrand. Ik vermoed dat hier een soort kleine 'torenkamertjes' komen.

Vanaf het Frikandellentheater.

Met een beetje snoeien wordt dit een heel mooi plaatje.

Koper op de daken.

Goud op de daken.

Symbolica van bovenaf.

Als deze kier zo blijft, vind ik dat erg jammer. Vooral voor degenen die de Pagode in gaan.

4. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Symbolica vanuit de Gondoletta's.

5. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Dat gaat daar nog steeds mooi vooruit! Ik vermoed dat ze de buitenkant grotendeels af willen hebben voor de winter, zodat ze dan 's winters gezellig binnen kunnen werken.

Citaat Origineel gepost door jeroen_twee Bekijk post

Als deze kier zo blijft, vind ik dat erg jammer. Vooral voor degenen die de Pagode in gaan.
    De Efteling kennende denk ik toch dat ze dit nog gaan afwerken. Het zou wel geen zicht zijn en ook om problemen vragen, want anders kan langsdaar alle mogelijke stof, vuiligheid en regen binnen.

Zou er eigenlijk een van die torens uberhaubt toegankelijk zijn? Sommige van die torens zijn toch best groot om effectief gebruikt te kunnen worden en niet louter als decoratie.

6. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Ik denk niet dat die kier blijft, maar was het niet makkelijker om te vullen toen ie op de grond stond?

De torens zijn niet toegankelijk voor het publiek. Er zitten geen goede trappen in, alleen maar ladders. Personeel kan er dus waarschijnlijk wel in.

7. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Misschien kunnen ze die gebruiken voor avondspektakels op zomeravonden?
    Live faster. Live harder. Live stronger.

8. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Op Eftelist zijn wat constructieplannen opgedoken, waaruit blijkt dat de wachtrij grotendeels buiten, zigzaggend voor het kasteel zal liggen. Naast de keuze voor een nogal standaard transportsysteem en de ietwat generische naam Symbolica is dit voor mij althans de derde downgrade ten opzichte van de Hartenhof plannen.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Efteling groot is geworden door zijn authenticiteit en unieke sfeer, maar dat ze met hun drang om internationaal te groeien steeds meer kiezen voor mainstream en een voorgekauwdheid die dat unieke karakter een beetje teniet doen. Ik hoop niet dat die lijn zich doortrekt naar de eigenlijke attractie.
    '''''''

9. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Geen betere manier om je weerbestendige indoorattractie perfect te maken voor élk soort weer dan de wachtrij onoverdekt te laten. Ik vind het ook jammer.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

10. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Geen betere manier om je weerbestendige indoorattractie perfect te maken voor élk soort weer dan de wachtrij onoverdekt te laten. Ik vind het ook jammer.
    Merk ik daar enig sarcasme op?

Neen, ik vermoed dat iedereen dit jammer vindt. Het zou Efteling (waarom typt iedereen altijd 'de Efteling', we typen toch ook niet 'de Walibi Wavre' of 'de Bobbejaanland'?) veel beter profileren als internationaal park als ze hun wachtruimtes ook op zijn Eftelings' afwerken. Er zijn genoeg wachtruimtes in Kaatsheuvel waar er verbetering nodig is, waarom gaan ze dan opnieuw diezelfde fout begaan? Naast jammer is dit ook gewoon niet logisch, zeker niet als je 365 dagen op een jaar opent...
    Always look at the bright side of life!

11. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door Michielsken Bekijk post
    (waarom typt iedereen altijd 'de Efteling', we typen toch ook niet 'de Walibi Wavre' of 'de Bobbejaanland'?)
    Tsja, waarom zeggen al die Antwerpenaren 'de Limburg'... Nee ontopic! Het park gebruikt zelf die benaming, dus het is zeker niet fout
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

12. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Ik ben naar Burgers Zoo geweest. En waar kun je een dagje Burgers Zoo beter mee afsluiten, dan met Aquanura?

Op naar de Efteling dus!

De plek waar de poort naast Polles Keuken komt is al afgezet.

Rotsen aan de voorzijde.

Houten planken op het dak van de entree.

Binnen is niet veel veranderd.

Meer rotsen aan de voorkant.

Rotsen aan de achterkant.

Torendakje.

13. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Rotsen bij Symbolica.

Een deurvorm.

14. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Weten we zeker dat er geen deel van de wachtrij binnen loopt? Anders kan dit in combinatie met het overdekt stuk wachtrij naast het gebouw misschien wel voldoende lang zijn om genoeg mensen droog te laten wachten? Zo niet, is het inderdaad alweer een gemiste kans. Het kan er misschien mee te maken hebben dat de Efteling maar een bepaald percentage oppervlak bebouwt, en een open wachtrij telt volgens mij niet als bebouwing in die berekening.

15. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Volgens mij is het deel wachtrij buiten eerder 'extra wachtrij' op drukke dagen, en zal dit op kalmere dagen gewoon gesloten kunnen worden zodat je kan doorlopen naar binnen, waarbij je in de echte wachtrij meer wordt meegesleurd naar de sfeer en een inleiding tot het verhaal van de attractie.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

16. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Volgens mij is het deel wachtrij buiten eerder 'extra wachtrij' op drukke dagen, en zal dit op kalmere dagen gewoon gesloten kunnen worden zodat je kan doorlopen naar binnen, waarbij je in de echte wachtrij meer wordt meegesleurd naar de sfeer en een inleiding tot het verhaal van de attractie.
    Zit er dik in. Attracties hebben in het begin altijd véél meer wachtruimte nodig. Bij Taron en Chiapas herken je 2 gedeeltes die duidelijk niet bij de rest van het thema-gebied horen en gesloten zijn als het rustig is. Bij Villa Volta was er ooit een enorme meandering voordat je het "terras" op ging, die inmiddels is afgebruiken voor de speeltuin. Bij Vogel Rok zijn al 2 grote meanderings gesloten die nu voor opslag worden gebruikt (deels ook vanwege brandveiligheid) en de buitenwachtrij van DvH is nu een tuintje.

Ik denk dat het steeds meer een trend wordt om bij nieuwe attracties een reserve wachtrij in te plannen, die gesloten kan worden wanneer het niet meer nodig is en dan een nieuw doel krijgt.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

17. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica heeft nu een stenen muur aan de vijverkant.

Een aantal torens zijn gestuct.

Het inkijkje is dichtgemetseld.

Het dak lijkt nu verder af te zijn dan afgelopen maandag.

Raampjes.

De hoofdingang.

Rotsen aan de voorkant.

Rotsen aan de achterkant.

Een gestucte muur aan de Baronkant.

Dankzij de Pagode lijkt Symbolica groter dan het werkelijk is.

Symbolica vanuit de traptreintjes.

Symbolica van bovenaf.

18. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Glas in lood.

De gleuf is ook vanaf de Gondoletta's te zien.

Rotsen op de rechterhoek van de voorkant.

Frames bij Symbolica.

19. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Primeur! Paaltje gespot bij de Brink! Gaan ze hier binnenkort beginnen met de bouw van iets?

Symbolica.

20. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Symbolica.

Bookmarks

Posting Regels